Sayfalar

20 Haziran 2010 Pazar

EYÜP OYUNCAKLARI


40 yaşını aşmış ve İstanbulda doğmuş olanlar bilirler.Biz küçükken Eyüp Sultan Camisinde satılan Eyüp oyuncakları vardı.Düdüklü testiler,topaçlar,dümbelek ve davullar.En çok kırmızılarını severdim.Testiyi üfledinizmi güzel bir düdk sesi çıkardı.O zamanlar Barbieler,Toyzeraslar yoktu.İstiklalde bir japon oyuncak mağazası vardı.Vitrinine bakmak büyük keyifti.Sonraları büyüdük.Eyüp Sultan Camiine uzun zamandır gidemediğimi farkettim ve de arkadaşlarımızla Feshaneyi Ziyarete gittiğimizde Eyüp Oyunçakçısına da bakalım dedim.Çünkü Sunay Akın Oyuncak Müzesinde küçük bir odada satılıyordu bazı ürünler.Gazetedede okumuştum bir kaç yazı.Öğrenciler geçiyordu sorduk bilmiyorlar.Bir kaç kişiye daha sorup camiya giden yolda küçük bir dükkan bulduk.Dükkan sahibi bu oyuncakları Eyüp kadınlarının yaptığını söyledi.Ama çoğu yoktu oyuncakların ve de kırmızı testiler.Tıpkı çocukluğumuzun da artık olmadığı gibi.Bu mavi testiyi alabildim sadece......

2 yorum:

Banuca dedi ki...

O oyuncakların hepsini şimdiki oyuncaklara değişmem... Daha mı güzeldi, oyalayıcıydı onlar, yoksa bana mı öyle geliyor bilemiyorum:)

esensdollsandpuppets dedi ki...

bence de öyleydi Banu.Galiba bizim çocukluğumuz daha güzeldi....