Sayfalar

7 Mayıs 2010 Cuma

HÜRMÜज तब्लोसू

HÜRMÜZ tablosu bir ahşap rölyef çalışmasıdır.Ben amatör bir ahşap rölyefçi olarak bilgilerimi sizinle paylaşıyor.Tabloyu nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım.Sormak istedikleriniz varsa cevaplıyabilirim.
AHŞAP RÖLYEF NASIL YAPILIR?
Ahşap rölyefte kullanılan malzemeler aklınıza gelen her şey ve öncelikle ahşap kaplama (kağıt inceliğinde ahşaplar),karton,mukavva,polimer tutkal,buğday nişastası,tutkal,kretuar,makas,yapıştırıcı( peligon tercih sebebimiz),rölyef pasta, kağıt havlu ve mendil.Manzara resimleri içinde ince bulgur,talaş vb.

Öncelikle resmimiz seçiyoruz.Hurmüzün koltuğu kartondan bir iskelet hazırlayıp sonra polimer tutkal ve buğday nişastasını karıştırıp bir hamur hazırlayarak biraz bekletip,koltoğun sırt ve oturulacak yerlerini yanlarını,havlu kağıtla kabartıp,biraz önce hazırladığımız hamuru oklava ile çok ince açarak kaplıyor biraz kuruyunca boyuyorum(akrilik boya ile).Perdeler yine hamurdan,çöp şişten perdeyi asacağımız rayı hazırlayıp bir bocukla kapatıyorum.yerdeki halı için genelde hamur açıp biz boyuyoruz ama ben çok güzel bir halı resmi bulup onu kullandım.kenarlarına ipliği çekilen bir kumaştan püskülde yapabiliriz.saksı daki çiçeklerde hamurdan kalıpla kesilip kurutuldu ve telle birleştirildi.Telin üstüne peçete sararak dalı tamamladım,saksı yine kartondan.boyadıktan sonra parmak yaldızla eski bir görünüm kazandırdımkoltuğun altındaki kabartmalar da rölyef pasta ile yapıldı.duvardaki vazo hamurdan,kitaplar kartondan;vazolarda boncuk üstüne hamur da kaplıyarak kullanılabiliniyor.Unutmadan derinliği en fazla 6 cm olan kasalar alınıp 14 cm eninde bir kartonla zemini oluşturuyor sonra eşyaları üstüne yerleştiriyoruz

Hiç yorum yok: