Sayfalar

29 Aralık 2009 Salı

MUTLU YILLAR


Bir yıl daha bitiyor, düşlerim, tasalarım, yarım kalmış onca şey,
Her yıl biraz daha kısalıyor bir öncekinden
Bana mı öyle geliyor...
Yoksa daha mı hızlı ilerliyor zaman insan yaşlanırken
Kırdım mı, incittim mi birilerini
Kimleri kazandım, yitirdiklerim kimler?
Kendimi yeniledim mi yaşadıklarımda?
Yeniden düşünmeliyim, dostluklarımı, ilişkilerimi
Çoğalttım mı eksiklerimi?
Gözlerim çocukluk fotoğraflarımda mı kaldı
Yitirdim mi yoksa masumiyetimi?
Borçlarımı ödedim mi,
Doğru seçtim mi soruların fiillerini?
Ödünç aldığım kitapları geri verdim mi?
Geri verdim mi aldıklarımı;
Aşkları, dostlukları, sevgileri, güvenleri, bağları
Kitaplara, sayfalara, satırlara borcumu ödedim mi?
Yokladım mı duygularımı hala sevebiliyor muyum insanları?
Ovmalı gümüşlerimi, bakırlarımı, cila geçmeli ahşaplarıma
Ovmalı umutları
Saklı tutmalı gelecek inancını, yarınları eksik etmemeli ağzımdan
Hançer kıvamındaki o kara mızrak tadını
Şimdi oturup uzun bir hasretlik mektubu yazmalıyım
Sonra köşe başından bir demet çiçek alıp öyle başlamalıyım akşama
Yeni bir yıla
Ama nedense her şeyin tadı dağılıyor ağzımda.
Bir sap çiçek mi taşısam yoksa ağzımın kıyısında,
Aydınlık rengi vursun diye gözlerimdeki buluta...

MUTLU YILLAR


Murathan Mungan

5 yorum:

Sibella dedi ki...

Ben de sağlıklı, huzurlu ve mutlu yeni yıllar diliyorum, sevgiler :)

fiamma dedi ki...

Adresini yüzlerinde taşıyan insanlar çıksın her daim karşına...
Murathan Mungan'ın bu şiirini ben de çok severim hoş bütün şiirleri bütün kitapları ayrı güzellikte yaaa:)))

esensdollsandpuppets dedi ki...

Hepimize arkadaşlar ,bende kutluyorum hepinizin yeni yıllarını

embir dedi ki...

Mutlu yıllar...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mutlu yıllar...